lördag 16 april 2011

firefox 4 och danske bank

En av väldigt få saker jag inte fick till från start i Natty var min internetbank, Danske Bank. Det gick helt enkelt inte att kvittera inne i banken, ett fel som ofta beror på Java.

När jag sedan uppgraderade webläsaren i min Maverickinstallation till FF4 slutade plötsligt banken fungera där också.

Bankärenden måste ju utföras ibland så med svansen mellan benen loggade jag in i Windows. Även där hade jag Firefox 4 och även där vägrade banken svara på kvittens.

Efter en kontroll att senaste Java var installerad blev jag till sist tvungen att använda IE, det kändes motbjudande men Internet Explorer fixade att min räkning blev betald. Att använda Windows och IE känns ju inte som det säkraste alternativet till bankaffärer.

Nu har jag installerat Chromium i Natty och konstaterar nöjt att banken snällt svarar på kvittenskoderna igen.

___
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar