onsdag 23 september 2009

Alphatestande...

Kunde inte riktigt hålla mig tidigare under sensommaren och slängde upp en dual boot med Karmic Koala alpha 4 i mitten av augusti. Det gick förvånansvärt hyffsat och jag är bland annat djupt imponerad av boot-tiden och den snabba nedstängningen. I takt med uppdateringar har jag dock stött på en hel del trassel som tvingat mig att ominstallera systemet flera gånger. Dagarna före släppet av alpha 6 fick jag dock jätteproblem efter en uppdatering, då Ubuntu plötsligt vägrade starta. Laddade hem alpha 6 och installerade den - den funkade riktigt bra från live-cd och installationen gick u.a. Dock spottade den ut felmeddelanden under uppstart och stannade innan datorn var färdigbootad.

Tror jag väntar på betan i början av oktober... Roade mig i stället med att byta till Jaunty x64 på den bärbara, där jag har dual boot med Windows 7.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar